Здравословни съвети на Аюрведа за балансиране на стомашните киселини, теглото, холестерола и простатата

Здравословни съвети на Аюрведа за балансиране на стомашните киселини, теглото, холестерола и простатата

Аюрведа е хилядолетна индийска наука, която ни учи как да живеем по-здравословно и хармонично. Вижте какви ценни съвети ни дава тази система на лечение, за да бъдем по-жизнени, щастливи и енергични.

Здравословни съвети за балансиране на стомашните киселини

  • Намалете приема на сухи, пикантни и солени храни.
  • Пийте малко хладно мляко, но не по време на хранене. Яжте сладки и сочни плодове, като например сливи и круши.
  • Почивайте си добре и гледайте да лягате преди 22:00 часа, защото тогава храносмилането се активира отново.
  • Яжте веднага, когато се почувствате гладни.
  • Не пропускайте основно хранене.
  • Когато готвите използвайте умерени количества джинджифил, куркума и черен пипер.
  • Ограничете приема на сурови храни, като например салати.
  • Редовното ходене до тоалетна е много важно.
  • Избягвайте или намалете консумацията на банани, кисело мляко, патладжан и чушки.
  • Избягвайте или минимизирайте приема на студени и тежки храни, които са трудни за храносмилане.

Здравословни съвети за детоксикация

  • По време на детоксикация трябва да отделяте повече време за почивка от обикновено.
  • Лягайте си преди 22:00 часа, за да подпомогнете процесите на пречистване на тялото.
  • Яжте здравословни, питателни и лесно смилаеми храни като зеленчуци и супи.
  • Увеличете приема на фибри и биофлавоноиди. Яжте повече варени зеленолистни зеленчуци и плодове.

Здравословни съвети при правенето на масажи

  • Използвайте повече масажно масло по стъпалата на краката и дланите, за да подобрите циркулацията на крайниците.
  • Топлият масаж по цялото тяло, извършван от вас, помага за балансиране на емоциите, ума и тялото.
  • Сухия масаж с копринена ръкавица с течение на времето премахва целулитните натрупвания, тъй като засилва кръвообращението.
  • За допълнителна полза можете да обогатите масажното масло с екстракти от билки.
  • Сладките и сочни плодове са отличен начин за пречистване и подновяване на тялото.
  • Пийте обикновена топла вода, за да подпомогнете извеждането на токсините от тялото.
  • Пролетта е идеалното време за цялостна вътрешна програма за прочистване.
  • Етеричните масла, които се смесват с масажни масла осигуряват двойна полза, тъй като освен масажна терапия се осъществява и ароматерапия.
  • За по-добра абсорбация на маслото изчакайте 5-10 минути след нанасянето на маслото, преди да си вземете душ.
  • Масажирането на долната част на ръцете, дланите, долната част на краката и ходилата, помага на тялото да се отпусне преди лягане.
  • Топлия масаж на скалпа 1-2 пъти дневно стимулира скалпа и балансира ума.

Здравословни съвети за балансиране на теглото

  • Намалете консумацията на студени, тежки, мазни, сладки, кисели и солени храни.
  • Използвайте всички 6 аюрведа вкусове (сладко, кисело, солено, лютиво, горчиво и стипчиво) в поне 1 хранене на ден, за да балансирате неестествения глад.
  • Избягвайте тежки храни и хранителни остатъци, които са трудни за разграждане.
  • Тренирайте ежедневно. Интензивността на тренировките трябва да е съобразена с вашата възраст, тегло и общо здравословно състояние.
  • Избягвайте постенето или други внезапни промени в диетата.
  • Когато ядете се концентрирайте върху храната. Не се разсейвайте с четене, работа или гледане на телевизия.
  • Избягвайте студените напитки и храни.
  • Наблегнете на леките и питателни храни. Яжте повече сочни и пресни плодове и зеленчуци.
  • Когато готвите използвайте повече копър, кимион и куркума.
  • Не яжте бързо и не пропускайте основно хранене.
  • Когато се храните не изчаквайте да се наситите напълно и спрете да ядете малко преди това.

Здравословни съвети за балансиране нивата на холестерола

  • Пийте топла вода през целия ден, защото тя помага за извеждането на токсините от тялото.
  • Спортувайте редовно, но в умерени количества.
  • Консумирайте повече куркума, кимион, кориандър, копър и карамфил.
  • Яжте повече трици и храни с по-голямо съдържание на фибри.

Здравословни съвети за балансиране на простатата

  • Яжте повече аспержи, банани и фурми, защото те повишават нивата на репродуктивната течност.
  • Яжте повече пълнозърнести продукти, защото те са богати на цинк.
  • Яжте повече репички и аспержи, защото те подпомагат пречистването на кръвта и урината.
  • Редовното ходене до тоалетна е много важно. Богатата на фибри диета ще ви помогне да регулирате физиологичните цикли.
  • Намалете консумацията на тежки храни, като червено месо и пържени храни.
  • Ако ви се яде нещо сладко и се чувствате жадни, яжте повече сочни и сладки плодове.
  • Не пропускайте основните хранения, защото това може да влоши дейността на черния дроб и жлъчната секреция.
  • Пийте много топла вода, за да пречистите цялостно организма си.
  • Когато готвите използвайте черен пипер, кимион и кориандър.
  • Ако дълги часове стоите на едно място, регулярно правете разходки.
  • Практикувайте техники за релаксация, за да се справите с вредните последствия от ежедневния стрес.

 

5.0, 2 гласа
прегледи 3317

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии